De competitie bestaat uit een interne en externe competitie……

Naast de huishoudelijke competitie kennen wij ook een laddercompetitie en niet te vergeten onze deelname aan de regionale competitie van de RSB waar wij samen met schaakvereniging Barendrecht teams vormen.

• De huishoudelijke competitie bestaat uit 2 groepen. Deze groepen kennen een wintercompetitie en een zomercompetitie. Aan het einde van de seizoenen promoveren de twee hoogst geklasseerden 2 uit de laagste poule en degraderen de twee laagst geklasseerden uit de hoogste poule. Aan het einde van het gehele seizoen spelen de twee winnaars van de zomer en winter om het clubkampioenschap van Schaakvereniging IJsselmonde.
  • De laddercompetitie is een doorlopende competitie, die eigenlijk nooit ophoud. Deze competitie wordt gebruikt als leden geen partij hebben voor de huishoudelijke competitie. Er worden geen verliespunten toegekend. Aan het einde van het seizoen is degene met de meeste punten ladderkampioen en start het volgende seizoen met 0 punten, de rest behoud de punten.
  • De ratinglijst wordt elke competitieronde bijgewerkt, evenals de snelste stijger.
  • Dan zijn er nog aparte toernooien, deze bestaan uit het snelschaaktoernooi, het rapidtoernooi, het kersttoernooi, het paastoernooi, de van Gochbeker en het zomertoernooi.
  • RSB competitie
    Met vier teams doen wij dit seizoen mee in de regionale competitie van de Rotterdamse Schaakbond. Het eerste team speelt in klasse 1A, het tweede team speelt in klasse 2A, het derde team in klasse 3C, het vierde team in klasse 4B en een Viertal. Ook spelen wij mee in de RSB Beker.

De site voor Groot IJsselmonde om lokale schaakinformatie op te halen.