Zaterdag 23 september.
Het was weer een fantastische dag voor de jeugd.
Eerst ’s ochtends Ryan en Ramiz in een simultaan tegen Jorden van Foreest. Zoeven in de middag 4 prijswinnaars in de jeugd GP van de Alblasserwaard.

Douwe Dirk vierde in groep 2
Ramiz derde in groep 3.
Vinay eerste in groep 5
Daan tweede in groep 6.
foto van Schaakvereniging IJsselmonde.
Ook Rintse deed voor het eerst mee en dan merk je dat stap 1 nog geen goed fundament is. Maar de ervaring telt ook.
Nog meer foto’s via onderstaande link.

RSB Jeugd Grand Prix

Vrijdag 30 juni zijn de laatste wedstrijden geweest om het clubkampioenschap.

Daan Booij is winnaar van de Mini beker geworden.

Ryan Staal is de winnaar van de Maxi beker geworden en is daarmee de nieuwe jeugd kampioen.

Ook werden de stappendiploma’s uitgereikt aan de volgende jeugdleden:

Stap 1. Aimee(was helaas afwezig), Bastiaan, Daan, Denie, Diego en Johan.

Stap 2. Douwe Dirk en Ruben.
Stap 3. Ramiz.

Zaterdag 24 juni de Finale van de Grand Prix reeks.
Helaas maar 2 deelnemers van ons in een sterk bezet veld.

Ramiz werd 5e in groep 3 en Vinay 4e in groep 7. Dit lijkt wellicht minder, maar is een goed resultaat na een lang seizoen.

Cedric Kerkmeester winnaar Grand Prix 2016/2017

Vrijdag 19 mei de finale ronde van de Groene Hart Cup. Blijkbaar hadden ze er zin in, want ze hebben serieus de tanden erin gezet en het resultaat mocht er zijn. Namelijk het eerste team werd in poule 5 eerste en het tweede team werd in poule 6 eerste.

Vrijdag 10 maart de Groene Hart Cup wederom bij ons, waarbij helaas zowel het eerste team als het tweede team degradeerde naar klasse 4.
Het tweede team speelde in poule 3a en trof daarin de sterkste tegenstanders die gemiddeld ruim 200 ratingpunten meer hadden dan ons team. Desalniettemin haalden, Kacper, Ryan, Ramiz, Douwe Dirk, Vinay en Maarten 4 bordpunten. Ook Ruben speelde 2 ronden mee in het eerste team en haalde daar 1 uit 2. Ondanks de degradatie begint het team steeds beter te spelen en het wachten is op een volgende promotie.

Vrijdag 3 februari de Groene Hart Cup bij ons, waarbij het eerste team zich handhaafde in groep drie en het tweede team promoveerde van de vierde naar de derde klasse.
Doordat er heel veel zieken waren, hebben naast Ryan, Ramiz, Douwe Dirk en Vinay, ook Aimee, Maarten en Daan meegespeeld.

Jeugd Grand Prix in Capelle a/d IJssel ook een succes sv IJsselmonde jeugd!
Donderdag 29 december deden 3 jeugdleden mee aan de jeugd GP in Capelle a/d IJssel.
In groep 8 eindigde Ryan op de vierde plaats, In groep 9 werd Ramiz eerste en ook in groep 9 greep Douwe Dirk met een vijfde plaats net naast de prijzen.

Jeugd Grand Prix in Papendrecht wederom succesvol voor sv IJsselmonde jeugd!
Zaterdag 3 december deden 3 jeugdleden mee aan de jeugd GP in Papendrecht en niet zonder succes.
In groep 7 eindigde Douwe Dirk op de derde plaats, In dezelfde groep bleef Ramiz deze keer buiten de prijzen. Ook Vinay in groep 8 bleef deze keer net buiten de prijzen.
De volgende keer zal dat zeker beter gaan.

Jeugd Grand Prix in Hellevoetsluis succesvol voor sv IJsselmonde jeugd!
Zaterdag 19 november deden 4 jeugdleden mee aan de jeugd GP in Hellevoetsluis en niet zonder succes.
In groep 6 eindigden Vinay op de derde plaats en Ramiz op de eerste plaats. Gefeliciteerd! Ook Douwe en Ruben wisten de nodige partijen te winnen, maar vielen net buiten de prijzen.
Wellicht de volgende keer net iets meer geluk.

Inmiddels hebben Kacper, Maarten, Ramiz, Ruben en Ryan deelgenomen aan 2 rondes van de Ron de Groene Hart Cup en waarin ze ook al een paar punten hebben gescoord. De eerste ronde speelden zij in poule 3 en dit was toch wat aan de hoge kant. Ook op 4 november staken er weer 2 teams bovenuit en toch wisten zij 2 keer gelijk te spelen en daardoor als derde te eindigen. Ik verwacht dat de volgende ronde op 16 december al een stuk beter zal gaan.

Het paastoernooi op 25 maart was een prooi voor Ruben, gevolgd door Kacper met een partij minder en als derde Ladislav(onze oude jeugd, niet op de foto). Als vierde is Vinay geeïndigd en als laatste Ramiz(met een beetje pech).

Hieronder de winnaars van het Paastoernooi.

En de eerste prijs is binnen, gewonnen door Kacper als derde op ons Jeugd Grand Prix Toernooi.
Op het Jeugd Grand Prix Toernooi bij RSR Ivoren Toren werd Kacper tweede en Ramiz vierde. Er zit een stijgende lijn in!.

Kacper, Ramiz en Vinay deden zaterdag 25 juni aan de finale van de Jeugd Grand Prix mee. Helaas zaten zij gedrieën in groep 8. Kacper werd eerste, Ramiz werd tweede en Vinay werd vijfde. De groep bestond uit 10 spelers. Een fantastisch resultaat! Dat is nog eens een seizoensafsluiter.