RSB Beker

Het komende seizoen doen wij weer mee aan de RSB Beker. Een team bestaat uit 4 spelers die binnen de RSB competitie uitkomen. Er wordt volgens een knock-out systeem gespeeld, bij gelijk eindigen tijdens de normale partij wordt er een snelschaak partij gespeeld en is dan de stand gelijk, dan wordt er geloot wie de winnaar is.

Het team

Feike Liefrink 2083
Iroy Ockeloen 1906
André Coenen 1897
Steef Bergakker 1925

ma 13 nov Barendrecht/IJsselmonde 1953 Messemaker 1847 1747 4 – 0

De eerste overwinning op zak en wat voor één. Na een wat moeizame start met hier en daar wel wat kleine verschillen al zat het venijn vooral in de staart en werd de één na de ander verschalkt.

Barendrecht/IJsselmonde 1953-Messemaker 1847(1747) 4-0
1. Feike Liefrink  z 2083-Frank Michielen w 1772 1-0
2. Steef Bergakker w 1925-Leslie Tjoo     z 1779 1-0
3. Iroy Ockeloen   z 1906-Henk v.d Wösten w 1766 1-0
4. André Coenen    w 1897-Zoran Zekusic   z 1672 1-0

De volgende tegenstander wacht alweer. SOF/DZP was deze keer aan de beurt. Op 6 december moest er aangetreden worden op Goeree Overflakkee. Dezelfde tegenstander wacht het eerste team in deze competitie, zaak om duidelijk te maken dat er niet met ons team te sollen valt. Zie hieronder het resultaat. Er volgt nog een uitgebreider verslag van een ooggetuige.

De kwartfinale is in ieder geval bereikt, met daarin in ieder geval een geduchte tegenstander Moerkapelle of HZP Schiedam.

23 SOF/DZP 1898 1-3 7 Barendrecht/IJsselmonde 1953
1. Marcel de Ruiter  w 1862-Feike Liefrink  z 2083 0-1