Clubhistorie

Schaakvereniging IJsselmonde is opgericht op 16 mei 1969.

Wij werken nog aan deze pagina:

Huisvesting:

De schaakvereniging heeft door heel Groot IJsselmonde gezworven.

Als eerste startte de vereniging in een houten noodschooltje en verhuisde na een paar jaar naar Het Zaaltje. Dit was eveneens een houten schooltje.
Doordat de vereniging zeer snel groeide werd besloten om naar Het Dienstencentrum te verhuizen(naast winkelcentrum Keizerswaard).
Op deze locatie bereikte de vereniging een ledental van boven de 70 leden.
Toen het ledental iets daalde en de huurprijs te hoog werd, volgde een accommodatie die de geest meer vrijheid verschafte. Namelijk de Pelgrimskerk, waarin een zaaltje onderin de kerk gespeeld werd.
Ook hier werd het wat aan de dure kant en na een paar seizoenen verhuisde de vereniging weer naar Het Zaaltje.
Na een paar seizoenen werd duidelijk dat Het Zaaltje afgebroken zou worden en op dezelfde locatie zou een 55 plus flat verrijzen. In deze flat zou een ruimte ingericht worden die de functie van Het Zaaltje zou overnemen.
Dit betekende dat er een tijdelijk onderkomen zou zijn aan de Dwarsdijk in een portakabin. Dit duurde ca een jaar en daarna ging de vereniging terug naar Het Zaaltje, maar nu in een nieuw jasje.
In dit nieuwe onderkomen zou het zelfs tot een ledenstop komen tussen de 45 en 50 leden.
Een aantal jaren nadat de stichting Perspekt de bewindsvoering overnam ging het met deze stichting mis en moest de vereniging hals over kop het pand verlaten.
Al snel konden wij naar de Veenoord VMBO verhuizen, waar wij inmiddels naar volle tevredenheid resideren.

Ups en downs:

Leuke verhalen: